RANGKAIAN SOSIAL ANDA

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

2:19 am
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..Entri kali ini Bro nak senaraikan top 10 pemain bola sepak yang menerima gaji tahunan termahal edisi 2012.Jom layan


10. PHILIPP LAHM
Paid: £11.9 million

Merupakan kaptwn kepada pasukan kebangsaan negara Jerman dan juga Kapten kelab nya.Tahun lalu diat tidak tersenarai tetapi tahun ini setelah diupdate namanya tersenarai di antara 10 pemain bergaji tinggi.

9. Ricardo Kaka
Paid: £12.9 million

Bakat kurniaan tuhan yang amat hebat,Kaka,beragama Islam yang dahlu pernah diberi pilihan sama ada ingin bermain tenis atau bolasepak.Tetapi minatnya lebih terarah ke arah bola sepak dan kini beliau adalah antara pemain handal yang dikenali ramai.Bermain  di  posisi attack midfielder berjersi nombor 8,beliau tersenarai di tangga ke -9 pemain yang menerima gaji termahal 2012.

8. Fernando Torres

Paid: £13.9 million
Secara kebetulan jejaka sepanyol ini memakai jersi nombor 9 tetapi dikedudukan nombor 8.Fernando Torres adalah penyerang yang berbakat dan mampu menghasilkan serangan yang berbisa.Mempunyai ramai peminat dan juga idola,seorang pemain yang suka berjanji dan ramai pemain muda mengikuti jejak langkahnya terutamanya gaya rambutnya.


7. Yaya Toure
Paid: £14.7 million


Yaya Toure seoran pemain yang serba boleh,berbisa ketika menyerang dan hebat ketika bertahan,berkemampuan menghasilkan serangan dalam pergerakan yang pantas dan tindak balas yang cepat yang mana membuatkan dirinya amat-amat sesuai sebagai midfielder.


6. Sergio Aguero

Paid: £15.7 million


                                     
Pemain kacak bergaya dari Argentina, Sergio Aguero, yang juga penyerang kepada Manchester City. Menurut statistik , jaringan per game ratio is hampir separuh bererti dia menjaringkan banyak gol dalam 2 perlawanan.


5. Wayne Rooney

Paid: £17.2 million


Rooney ialah pemain bintang Manchester United dan  member kepada English football team. goal per game rationya untuk Manchester United lebih dari setengah. Baru berumur 26 tahun dan masih mempunyai masa yang banyak untuk terus bersinar dalam kancah bola sepak.


4. Samuel Eto’o

Paid: £19.4 million


Tahun ini adalah tahun yang lebih menguntungkan buat Samuel Eto’o selepas mendapat ranking bayaran gaji yang lebih tinggi.Dia telah menerima anugerah AFRICAN PLAYER OF THE YEAR 4 kali dan 3 kali secara berturut-turut.

3. Christiano Ronaldo

Paid: £24.3 million


Beliau telah bermain bersama 3 kelab tetapi bermain di REAL MADRID adalah pengalaman hebat baginya di mana goal per ratio setiap perlawanan lebih dari satu.Merupakan penyerang yang licik dan handal dalam mencari peluang untuk menjaringkan gol.


2. David Beckham

Paid: £26.2 million


Beckham adalah seorang pemain bola sepak berbangsa inggeris yang berpengalaman.Dia menandatangani perjanjian bersama samsung untuk menjadi duta samsung.Dia merupakan seorang pemain yang berdedikasi dan berdisiplin.


ANDA BOLEH JANGKA SIAPA PEMAIN 
YANG MENERIMA GAJI TERMAHAL?


AGAK2 SIAPA YA?


YA PEMAIN YANG MENERIMA GAJI MAHAL SEBAGAI PEMAIN BOLA SEPAK EDISI 2012




JATUH KEPADA!!








LIONEL MESSI..





1. Lionel Messi

Paid: £27.5 million



Messi bukan sahaja popular tetapi merupakan pemain yang menerima gaji terbanyak edisi 2012.Mula bermain bola dalam permainan professional sejak berumur 8 tahun.Sejak tahun 2004,dia telah bermain bersama BARCELONA.Argentina patut berbangga memiliki pemain bergaji mahal dan hebat seperti beliau.








0 Member Sempoi:

Post a Comment