RANGKAIAN SOSIAL ANDA

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

10:29 pm
Bunyi pelik kan?Kerana sesebuah negara memerlukan sebuah organisasi ketenteraan untuk menjaga keamanan dan kedaulatan negara.Tapi lain pula bagi 5 negara ini.Yang lain dan unik inilah membuatkan Bro berasa teruja untuk berkongsi informasi sempoi ini.


Kita patut bersyukur, walau pun kuasa ketenteraan negara kita tak se-hebat U.S, Singapura atau pun Jepun, kita tetap ada perajurit yang boleh menawarkan diri untuk mempertahankan negara, betul ? Tapi mungkin ada sesuatu yang istimewa yang membuatkan negara ini tiada tentera.Nak tahu? layan entri sampai ke akhirlah ye!

1.PALAU


Negara kecil ni mempunyai 328 buah pulau yang terletak di Lautan Pasifik. Populasi penduduk yang menetap kat negara ni dianggarkan berjumlah 20,900 orang. Negara Palau ni mendapat perlindungan pertahanan daripada U.S.A.




2,VATICAN

Merupakan sebuah negara yang terletak di dalam negara (dalam negara ada negara). Mendapat perlindungan pertahanan daripada U.S.A.






3.ANDORRA

Merupakan sebuah negara kecil yang terletak di antara Spain dan Perancis. Mendapat perlindungan pertahanan daripada Spain, Perancis dan Nato.




4.GRENADA

Grenada terletak di selatan-pantai timur Laut Caribbean. Mendapat perlindungan pertahanan daripada U.S.A.




5.REPUBLIK NAURU

Merupakan sebuah pulau terumbu karang yang mempunyai populasi penduduk yang dianggarkan sebanyak 14, 000 orang. Mendapat kemerdekaan pada tahun 1968.


L

0 Member Sempoi:

Post a Comment