RANGKAIAN SOSIAL ANDA

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

2:20 pm
Assalamualaikum dan Salam sejahtera kepada pembaca dan khasnya kepada Blogger yang mencari-cari widget untuk blog. Entry kali ini Bro nak kongsikan kepada korang cara nak update KOTAK KOMEN FACEBOOK LAMA (OLD FACEBOOK COMMENT BOX) kepada KOTAK KOMEN FACEBOOK BARU(NEW FACEBOOK COMMENT BOX) .Sebelum korang follow tutorial ini.Sila pastikan yang korang dah back up TEMPLATE korang...


Perhatian: Entri ini menerangkan bagaimana hendak menaiktaraf kotak komen kepada pengguna yang telahpun "installed" komen box ini. Jika anda mahu "installed" kotak komen ini dari mula,sila ikuti tutorial ini .




AMARAN : Sebelum anda menukar blog kod template anda atau melakukan apa-apa perubahan,Bro nasihatkan agar anda Backup dengan mengKlik DOWNLOAD FULL TEMPLATE link.




okay..kita bermula di sini


pergi ke akaun blog anda, dan navigate ke Dashboard >> design >> edit html , dan check expand template kotak widget, Kemudian cari kod berikut , ( Ia mesti berada di dalam template anda jika anda mahu mendapatkan kotak komen melalui tutorial ini.) 


cari kod berikut CTRL + F

<fb:comments


Dan gantikan dengan

<script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1'/> <fb:comments migrated='1' 



pastikan anda copy all semua kod termasuk ruang selepas kod itu dan sekarang KLIK                 Save Template , hah..senang kan?,


Klik like dan komen jika berjaya =)