RANGKAIAN SOSIAL ANDA

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

12:03 am

Kesan onani bagi lelaki
Onani atau ditakrifkan sebagai melancap, suatu keadaan yang mesti dilalui oleh semua lelaki menjelang dewasa untuk melepaskan syahwat. Selain itu, melancap juga boleh mengakibatkan kehilangan tenaga, zat dan nutrien dari tubuh.

Ada pelbagai alasan mengapa melancap tidak sihat, salah satunya ialah Foot Reflexology. Adakah anda kenal dengan sistem urat saraf tapak kaki tersebut?. Jika anda sudah kenal, bermakna anda tahu bahawa bahagian tapak kaki mengandungi dan meridian urat saraf yang dapat menghubungkan dengan pelbagai bahagian badan. Adakah anda tahu anda akan dapat memberi tenaga kepada organ berkaitan dengan hanya mengurut tapak kaki. Untuk pengetahuan anda, bukan tapak kaki sahaja yang ada takat reflexology yang berkaitan dengan organ tetapi zakar juga ada.
Zon jantung zakar @ kepala zakar adalah tempat yang paling mudah dan paling sensitif dirangsang untuk mencapai nikmat orgasma. Sewaktu melancap zon beginilah yang paling mudah mendapat rangsangan jika dibandingkan dengan zon-zon lain. Bermakna rangsangan yang banyak ke atas organ berkenaan, jantung, ketidakseimbangan jantung akan disebarkan oleh tenaga dalaman.
Apakah yang dimaksudkan dengan ‘blowjob’?
Ade satu kisah mengenai sepasang suami isteri dimana si suami mengalami satu masalah iaitu serangan penyakit jantung. Lalu pasangan suami isteri tersebut menemui tabib tetapi pasangan tersebut dihantar ke hospital secara langsung lalu dia dihantar pulang kerana setelah semasa kakitangan memeriksa, mereka merasakan tiada apa-apa salah dengan si suami tersebut. Pasangan tersebut merasakan sesuatu yang tidak kena. Lalu mereka menemui tabib tersebut untuk mendapatkan penyelesaian masalah tersebut.
Tabib pun terus bertanya kepada mereka tentang serangan sakit jantung, iaitu jam berapa serangan itu terjadi dan apa yang mereka lakukan semasa serangan itu terjadi. Mereka menjawab bahawa ia terjadi dalam pukul 9 malam dan mereka juga memberitahu tabib tersebut bahawa mereka sedang berasmara berkali-kali pada waktu itu.
“Bagaimana cara anda berasmara”? tanya tabib tersebut. Pasangan tersebut berpendapat mereka tidak perlu memberitahu secara terperinci dan hanya menjawab bahawa mereka hanyalah bersetubuh ( Untuk pengetahuan anda, perasaan mego dan malu akan sentiasa menyukarkan proses pemulihan kesihatan ). Lalu tabib itu menjelaskan bahawa die mesti mengetahui sebenar-benarnya bagaimana mereka berasmara, pada mulanya wanita itu agak segan dan malu. Setelah ditekan dan didesak oleh tabib itu sehingga wanita tersebut menggelabah, wanita itu akhirnya mengakui hal sebenar bahawa dia melakukan aktiviti menghisap dan menjilat kepala zakar lalu tiba-tiba satu serangan iaitu serangan penyakit jantung menyerang suaminya.
Tabib itu menjelaskan kelemahan daripada menghisap kepala zakar, wanita itu telah merangsang paru-paru dan jantung suaminya. Rangsangan seperti itu telah melepasi had yang boleh dikendalikan si suami dan tabib tersebut menasihati supaya jangan mengulangi lagi.
Rupa-rupanya, serangan sakit jantung yang disangkakan itu adalah tidak benar tetapi adalah degupan yang dilajukan oleh urutan reflexology dimana ketika itu si isteri menghisap dan menjilat kepala zakar suaminya itu. Kesan ketidakseimbangan pada atas organ yang berkenaan ialah paru-paru dan jantung.
Rangsangan zakar perlulah seimbang dan sangat bahaya jika ia tidak diseimbangkan. Elakkan menggunakan rangsangan sangat banyak di zakar dan peliharakan keseimbangannya. Setiap orang pasti berbeza, anda mestilah tahu apakah jumlah ransangan yang baik untuk anda supaya tidak berlaku ransangan terlalu banyak.
Elakkan melancap dengan secara yang tidak dapat dikawal, ia dapat menjadi sesuatu yang sangat bahaya. Semasa melancap kebanyakan lelaki lebih tertumpu pada kawasan khusus zakar, kawasan ini yang ada kebanyakan erotogenic. Lelaki ini juga merangsang hanya sesetengah tempat di badan sahaja dengan melalui rangsangan yang mana tumpuannya pada satu zon tertentu reflexology.
Semasa melancap, perhatian kepada seluruh kepala, zakar dan batang harus diberikan. Keseimbangan yang diberikan semasa melancap dpat menghidari dari merosakkan tubung, kecuali jika mengeluarkan mani.
Apabila mani dikeluarkan, tenaga, bahan penting, dan nutrien akan hilang. Sangat merbahaya jika mengeluarkan mani secara berlebihan. Dengan kehilangan begitu banyak tenaga, anda tidak akan dapat kekal sihat dan risiko untuk mati awal.
Ramai yang tidak perasan kesan daripada melancap berlebihan dapat memendekkan jangka hayat. Melancap adalah satu kenyataan saintifik dan mesti difahami dengan matang.
Cara untuk membezakan lelaki yang melancap berlebihan dengan lelaki yang melancap secara teratur adalah dengan membezakan warna kulit mereka, lelaki yang melancap berlebihan biasanya warnanya sangat pudar. Kesan akibat kehabisan tenaga, mata mereka sering malap, pendapat mereka amat perlahan dan kurang cita-cita serta selalu tertekan akibatnya melancap secara berlebihan.
Berdasarkan cerita nenek moyang, kehilangan ingatan, kebutaan dan masalah akal akibat daripada melancap. Kehilangan tenaga batin yang banyak dapat melejaskan kelenjar pituitary dimana bersangkut paut dengan fungsi ingatan dan menjejaskan kadar metabolism dan edaran dara akibat kelemahan tubuh dalam dan luaran.


sumber tersayang:informasidotmy..

0 Member Sempoi:

Post a Comment