RANGKAIAN SOSIAL ANDA

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Bro nak luah perasaan Bro kali ini,Bro sisip muka-demi muka akhbar metro,Bro terbaca satu kisah dalam surat khabar macam ni:


Kelu lihat isteri curang

Oleh Muhammad Saufi Hassan dan Mohd Hafizee Mohd Arop
am@hmetro.com.my dicopy sepenuhya oleh crew Sempoi Corner
 
ALOR SETAR: “Saya melihat sendiri isteri saya dan ayah berpelukan masuk ke dalam sebuah kondominium. Ketika itu, lidah saya kelu dan tidak dapat digambarkan remuknya perasaan saya.

“Tak sangka ayah melakukan perkara terkutuk dengan menjalinkan hubungan dengan isteri saya,” keluh seorang lelaki selepas membongkar perlakuan jijik dua individu yang amat disayanginya.
Suami itu yang mahu dikenali sebagai Azmir, 30, berkata, amat sukar untuk dia menerima kenyataan pahit itu, namun itu hakikatnya biarpun tidak pernah terlintas di fikirannya perkara sedemikian boleh berlaku.

“Perkara ini sudah terbukti benar. Bukan saja saya melihat sendiri kecurangan mereka berdua, malah isteri saya juga turut membuat pengakuan,” katanya.

Azmir berkata, dia tidak menyangka isterinya yang dinamakannya sebagai Zura, 25, dan bersikap lemah-lembut itu curang, malah melakukan perbuatan keji bersama ayahnya sendiri yang berusia 50-an.

selanjutnya di harian metro..


Point Bro..

Kenapa perlu curang?

Suami tak berikan nafkah yang mencukupi zahir dan batin?

kalau ya?

perlu kah buat begini?

tak ada sifat kasihan dekat suami ke buat begini??

tak fikir apa yang terjadi bila suami dapat tahu?

Hancur hati seorang lelaki,yang keluar cari nafkah untuk isteri tercinta,pulang lihat kejadian begini,dalam hal begini.. Bro amat kecewa, lelaki tak boleh dipersalahkan..kan?kalau perempuan tu nekad tak nak bagi,dan jauhkan diri..mesti takkan berlaku hal sebegini.Bro sebak walaupun Bro belum berkahwin,Bro boleh tahu perasaan suami bila dapat tahu begini.


Nak salahkan undang-undang??

Ya,undang-undang perlu disalahkan... sebab tiada undang-undang ketat untuk menangani hal ini.Kalau dalam sistem hudud, kes begini,direjam sampai mati,tapi lihatlah..keadilan tak tertegak!! BRO KECEWAA!! mana keadilan!! Bro tak mintak parti keadilan!! tapi keadilan dalam agama dan diri..!!

Bro fobia nak kahwin,takut-takut nanti isteri yang disayangi akan berbuat begini,..

Kalau ya pun tak dapat kepuasan,tuntut fasakh... rujuk mahkamah untuk perceraian kalau dah sangap sangat kat palat laki. Kebanyakan berlaku melibatkan kawasan semenanjung sebelah utara..kenapa!!kenapa!! Bro pun orang utara!!!


p/s: menangis sambil layan lagu nasyid...

0 Member Sempoi:

Post a Comment