RANGKAIAN SOSIAL ANDA

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

3:49 pm

10. Adriana Lima

Adriana Lima juga dikenali sebagai model paling seksi dalam dunia industri fesyen . Adriana Lima tersenarai dalam 10 model yang menerima gaji termahal di dunia edisi 2012.Dia adalah seorang model Brazil dan telah pun berkahwin dengan pemain Bola keranjang,dengan siapa tu,korang search dekat google ye
. Jumlah bayaran gaji yang diterima oleh Adriana Lima adalah berjumlah $ 35 juta dengan tempoh hingga  2012 .Dia memasuki bidang permodelan ini seawal usia 15 tahun .Sejak itu,dia mula mengorak langkah semakin berani di dalam industri ini sehingga menjadi terkenal dan populariti yang tinggi.Sekarang,beliau merupakan salah seorang model yang terkenal di serata dunia .

9. Milla Jovovich

Milla Jovovich menduduki tangga ke 9  dalam list of top 10 model gaji termahal edisi  2012. Dia seorang yang berani menerokai sesuatu yang baru,seorang yang kreatif dan bidang permodelan dan berjaya dalam industri fesyen dunia . Milla Jovovich menerima bayaran sebanyak $ 36 juta dollars sehingga 2012.

8. Naomi Campbell

Naomi Campbell adalah salah seorang model yang terbaik ketika zamannya . Naomi Campbell menerima bayaran sehingga 2012 iberjumlah $ 49 millions. Dia adalah salah seorang dari enam model yang menerima gelaran SUPERMODELi dan merupakan salah seorang model kulit hitam berjaya di dunia dalam industri fesyen .

7. Claudia Schiffer

Claudia Schiffer , MODEL DI TANGGA KETUJUH gaji termahal dunia. Seorang gadis yang cantik dan manis dalam bidang peragaan .  Claudia menerima bayaran sebanyak $ 55 millions. Mempunyai 700 gambar di muka depan majalah.

 6. Elle Macpherson

Elle Macpherson merupakan seorang model yang terkenal dan popular dan juga menarik banyak perhatian ramai dalam rancangan realiti Tv.Berada di kedudukan ke 6  dalam senarai penerima bayaran gaji termahal 2012 dengan jumlah keseluruhan sebanyak $60 juta dollar.

5. Heidi Klum

Menerima bayaran gaji berjumlah of $ 71 millions dan tersenarai di tangga ke 5 model gaji termahal dunia 2012. Heidi juga pernah menjadi hos  Victoria’s Secret Fashion Shows pada tahun 2002, 2006, 2007 and 2009.

4. Kate Moss

Kate Moss adalah model  British berusia   37 tahun. Memulakan karier dalam bidang fesyen ketika dia baru berusia16 tahun . Berada di kedudukan ke 4th model gaji termahal dunia 2012.Menerima bayaran sebanyak $ 79 millions.

3. Christie Brinkley

Christie Brinkley kekal pada kedudukan ketiga ini sejak tahun lalu.  Christie Brinkley menerima bayaran sebanyak $ 82 millions.

 2. Tyra Banks


Tyra Banks bekerja di rancangan televisyen terkenal iaitu AMERICAN NEXT TOP MODEL. Berada di kedudukan ke 2 model gaji termahal di dunia 2012 dengan bayaran sebanyak $ 90 millions hingaa 2012.

1. Gisele Bundchen

Gisele Bundchen kekal di tangga pertama ketika mula membuat senarai model gaji termahal 2012. Dia seorang wanita yang diidami oleh semua lelaki dan mempunyai ramai peminat di seluruh pelusuk dunia.Menerima bayaran keseluruhan berjumlah 150 juta dollar hingga tahun 2012. Dia merupakan aset model Brazil yang digelar Supermodel tercantik.Telah berkahwin pada tahun 2007.