RANGKAIAN SOSIAL ANDA

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

1:15 pm
ASSALAMUALAIKUM dan Salam Sejahtera, Bro dalam entry kali ini nak review sikit kejadian bencana alam yang berlaku pada 11 April 2012.. Satu kejadian yang berlaku pada waktu petang, di Malaysia dalam pukul 5.00 petang - 5.30 petang dan Bro juga merasai gegaran tu sendiri ..
Ketika kejadian,Bro sibuk membeli belah di sebuah gudang jualan di Butterworth,Seberang Perai,Pulau Pinang.Ketika kejadian,Bro rasa pening-pening,Bro ingat Bro sorang ja rasa tapi bila lihat keadaan dalam gudang tu,dan kereta yang parking di car park bergoncang,baru Bro tau ni gempa bumi!! first time rasa lah katakan, takut tapi syok pula dapat juga rasai keadaan ni.. Hah.. Bro ada gambar nak kongsi lah,,tak banyak gambar pun, so..layan kayh:

gambar di bawah ni adalah gambar beberapa minit selepas kejadian, orang ramai cemas dan keluar ke tempat lapang.. gegaran yang dirasai pulak kuat tau.bayangkan,air di longkang pun berombak!

di gudang butterworth

QUEENSBAY MALL PENANG



2 GAMBAR DI BAWAH NI KETIKA DI PADANG KOTA,JAM KETIKA TU PUKUL 7.30 P.PM,,kawasan tu sesak dengan orang ramai yang "menunggu TSUNAMI" Bro tak paham betullah,orang cari tempat selamat,diorang boleh tunggu pulak tepi pantai..kamekaze nih,,kawasan tu lengkap dengan JPAM,AMBULAN,BOMBA sebagai persediaan kalau berlaku apa-apa bencana..

PADANG KOTA


2 GAMBAR BAWAH NI DI TESCO SEBERANG PRAI SELEPAS BEBERAPA MINIT KEJADIAN,punyala kecoh,semua lari lintang pukang keluar SEMASA GEGARAN.Bro tiba di situ selepas 10 minit dari Gudang tu,tak jauh pun..





Tempat-tempat lain Bro tak tahulah pula kan, tapi yang pasti,kawasan di Indonesia di Sumatra terima impak yang membawa kemusnahan dan ada yang terkorban,..Bro tumpang sedih,So sedekahkanlah alfatihah dan doa kepada mereka yang kurang bernasib baik..

ketika kejadian di Aceh,penduduk melarikan diri ketika diberi amaran,lihat riak muka mereka,Bro sangat sedih..





berpelukan takut tak dpat bertemu lagi


menangis







KEADAAN DI THAILAND



SUMBER DARI METEOROLOGI



PUSAT GEMPA
TA
GRAF STATIK GEGARAN
GEGARAN SUSULAN DIJANGKA AKAN BERLAKU LAGI..DAN DIMINTA PADA YANG TINGGAL DI PERSISIRAN PANTAI HARUSLAH BERWASPADA









SESUNGGUHNYA BENCANA INI BERLAKU TANPA KITA DUGA, BENCANA BERLAKU DI MANA2 SAHAJA,KUASA TUHAN KAN? PERKUKUHKAN IMAN DAN MUHASABAHLAH DIRI KERANA DUNIA KINI AMAT2 TENAT.. BILA2 MASA SAHAJA AKAN....